A Váci úti Tesconál lévő egyik irodaházban dolgozom immáron ötödik éve, és évről-évről látom, hogy hogyan romlanak a parkolási körülmények a környéken. Ebben a bejegyzésben áttekintem egy kicsit a jelenlegi helyzetet.
Tesco parkoló részlet 2017. május 11-én csütörtökön 13:40-kor
2012 decemberében költözött a cég a Váci úti Tesco szomszédságában lévő irodaépületbe. A költözés után még az irodaház környékén lévő utcákon díjmentesen lehetett parkolni, az irodaház előtti parkolóban (az irodaház tulajdona) is meg lehetett állni, és a Tesco parkoló is díjmentes volt egész nap. Akkoriban a Budapest Bank épülete, a két Zepter ház és az újonnan épült Madarász Irodapark üzemelt irodaházként a környéken, de hamarosan elkészül a Nexon új irodaépülete is. Az Árva utcában mai napig működik egy 120 férőhelyes kamerával őrzött P+R parkoló, ahol napközben egy BKV jegy áráért otthagyhatjuk az autónkat, 5600 Forintért pedig egy hónapra megvásárolhatjuk a parkoló bérletünket a munkanapokra (részletes díjszabás itt). 2013 második negyedében bővítették Angyalföldön a fizetős parkolási övezeteket, aminek köszönhetően fizetőssé vált a Váci út, Balzsam utca, Új Palotai út, és a Szekszárdi utca által határolt terület is.
2013 második negyedévében bővített parkolási övezet
Ezután szerencsére csend volt egészen 2015. októberig, amikor is a Tesco vezetősége megunta, hogy az irodaházi dolgozók, és a Budapest környékéről ingázók P+R parkolóként használja az áruház parkolóját, a vásárlók pedig nehezen találnak helyet. Abból a szempontból korrekt volt az áruház vezetősége, hogy az első három órában ingyenesen lehet továbbra is parkolni, és csak utána kell 500 Forintot fizetni óránként.
Ez a változás igen nagy pánikot keltett, ugyanis az irodaház mélygarázsában megközelítőleg 50€ egy hónapra a parkoló bérleti díja, a Tesco személyzeti parkolója már reggel 7-kor tele van és a P+R parkolónál is fennáll a veszély, hogy ha reggel nem érkezik időben az ember, akkor már nemigen lesz parkoló helye. Annak ellenére, hogy megvásároljuk a 20 munkanapos parkolóbérletet 5600 forintért, nem tart fenn külön parkolóhelyet számunkra a P+R parkoló üzemeltetője. Több kollégám egy hónap után megunta, hogy egy héten legalább két nap nem találtak parkolóhelyet, ha 8 óra körül érkeztek. Erre még rádobva egy lapáttal, az irodaház az épület előtti parkoló részt lezárta, és azt is fizetőssé tette.
Tehát jelenleg Újpest-Városkapu Angyalföldi részénél, vagy lutrizik az ember a P+R parkolóval, vagy fizet óránként 175 Ft-ot az utcán, a héten bevezetett új rendszer szerint az első két óra után fizet 600 forintot a Tesco parkolóban, vagy nagyjából 50€/hó az irodaháznak. A környékbeli parkolók kapacitása nem bírja el az ingázók, az ott lakók és az ott dolgozók igényét. Minden reggel hallani, hogy beállt az M3-as bevezető szakasza, áll a Váci út és még sorolhatnám. Vagy a Városkapunál kellene megnövelni a P+R parkolók kapacitását, vagy ami még jobb megoldás lenne, a városhatárhoz közelebb kellene elhelyezni egy új parkolót valahol az M0-ás környékén, és Káposztásmegyerig kivezetni a metró vonalat az eredeti tervek szerint. Értem én, hogy könnyű messziről észt osztani, meg abban is biztos vagyok, hogy egy metró vonal meghosszabbítása nem két fillér, viszont azt nem értem meg, hogy az elmúlt majd' 30 évben miért hagyták az egész vonal infrastruktúráját így lepusztulni (a mostani felújítási pénzből lehetne bővíteni). Mennyivel jobb lenne, ha mondjuk a Dunakeszi Auchannál létrehoznának egy hatalmas P+R parkolót, ahonnan metróval el lehetne menni a KÖKI-ig átszállás nélkül, és az észak- északkelet felől érkezőknek nem kellene még az M0-ig sem elmenniük az autójukkal.