HunLog

P+R Váci út, avagy city logisztika kritika

2017. augusztus 15. - HespV

A Váci úti Tesconál lévő egyik irodaházban dolgozom immáron ötödik éve, és évről-évről látom, hogy hogyan romlanak a parkolási körülmények a környéken. Ebben a bejegyzésben áttekintem egy kicsit a jelenlegi helyzetet.

img_20170512_133718.jpg

Tesco parkoló részlet 2017. május 11-én csütörtökön 13:40-kor

2012 decemberében költözött a cég a Váci úti Tesco szomszédságában lévő irodaépületbe. A költözés után még az irodaház környékén lévő utcákon díjmentesen lehetett parkolni, az irodaház előtti parkolóban (az irodaház tulajdona) is meg lehetett állni, és a Tesco parkoló is díjmentes volt egész nap. Akkoriban a Budapest Bank épülete, a két Zepter ház és az újonnan épült Madarász Irodapark üzemelt irodaházként a környéken, de hamarosan elkészül a Nexon új irodaépülete is. Az Árva utcában mai napig működik egy 120 férőhelyes kamerával őrzött P+R parkoló, ahol napközben egy BKV jegy áráért otthagyhatjuk az autónkat, 5600 Forintért pedig egy hónapra megvásárolhatjuk a parkoló bérletünket a munkanapokra (részletes díjszabás itt). 2013 második negyedében bővítették Angyalföldön a fizetős parkolási övezeteket, aminek köszönhetően fizetőssé vált a Váci út, Balzsam utca, Új Palotai út, és a Szekszárdi utca által határolt terület is.

2013 második negyedévében bővített parkolási övezet

Ezután szerencsére csend volt egészen 2015. októberig, amikor is a Tesco vezetősége megunta, hogy az irodaházi dolgozók, és a Budapest környékéről ingázók P+R parkolóként használja az áruház parkolóját, a vásárlók pedig nehezen találnak helyet. Abból a szempontból korrekt volt az áruház vezetősége, hogy az első három órában ingyenesen lehet továbbra is parkolni, és csak utána kell 500 Forintot fizetni óránként.

Ez a változás igen nagy pánikot keltett, ugyanis az irodaház mélygarázsában megközelítőleg 50€ egy hónapra a parkoló bérleti díja, a Tesco személyzeti parkolója már reggel 7-kor tele van és a P+R parkolónál is fennáll a veszély, hogy ha reggel nem érkezik időben az ember, akkor már nemigen lesz parkoló helye. Annak ellenére, hogy megvásároljuk a 20 munkanapos parkolóbérletet 5600 forintért, nem tart fenn külön parkolóhelyet számunkra a P+R parkoló üzemeltetője. Több kollégám egy hónap után megunta, hogy egy héten legalább két nap nem találtak parkolóhelyet, ha 8 óra körül érkeztek. Erre még rádobva egy lapáttal, az irodaház az épület előtti parkoló részt lezárta, és azt is fizetőssé tette.

Tehát jelenleg Újpest-Városkapu Angyalföldi részénél, vagy lutrizik az ember a P+R parkolóval, vagy fizet óránként 175 Ft-ot az utcán, a héten bevezetett új rendszer szerint az első két óra után fizet 600 forintot a Tesco parkolóban, vagy nagyjából 50€/hó az irodaháznak. A környékbeli parkolók kapacitása nem bírja el az ingázók, az ott lakók és az ott dolgozók igényét. Minden reggel hallani, hogy beállt az M3-as bevezető szakasza, áll a Váci út és még sorolhatnám. Vagy a Városkapunál kellene megnövelni a P+R parkolók kapacitását, vagy ami még jobb megoldás lenne, a városhatárhoz közelebb kellene elhelyezni egy új parkolót valahol az M0-ás környékén, és Káposztásmegyerig kivezetni a metró vonalat az eredeti tervek szerint. Értem én, hogy könnyű messziről észt osztani, meg abban is biztos vagyok, hogy egy metró vonal meghosszabbítása nem két fillér, viszont azt nem értem meg, hogy az elmúlt majd' 30 évben miért hagyták az egész vonal infrastruktúráját így lepusztulni (a mostani felújítási pénzből lehetne bővíteni). Mennyivel jobb lenne, ha mondjuk a Dunakeszi Auchannál létrehoznának egy hatalmas P+R parkolót, ahonnan metróval el lehetne menni a KÖKI-ig átszállás nélkül, és az észak- északkelet felől érkezőknek nem kellene még az M0-ig sem elmenniük az autójukkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://hunlog.blog.hu/api/trackback/id/tr1312718210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoci 2017.08.16. 08:45:58

Végre valaki jól látja a kialakult helyzetet!
Ma a parkolási rendszer semmitlyen más célt nem szolgál, csak pénzbeszedés. Fizetős P+R? Komolyan?

A jelenlegi P+R-nél kb 10x több, jó helyen levő P+R kéne, rengeteg K+R, B+R.
A parkolási övezeteket teljesen fel kell számolni, és csak azokat szabad meghagyni fizetősnek, ahhol valóban forgalomszabályozó szerepe van ( Vár, kiskörúton belül, nagykörút) Más részeken olyan zónákat kell kialakítani, de szigorúan csak egy adott szűk területet nézve, részarányosan, amit csak az ott lakók használhatnak. A többi legyen nyilávános. A lakossági engedélyeket hülye feltételek nélkül, minden ott lakonak ki kell adni, a vállalkozásoknak is.
Az új építésű házknál kötelező, ingyenes parkolóhelyet kell előírni, és nem csak 2 db-ot, és nem többmillós mélygarázst.

A P+R esetében, a budaepsti bérletet ki kell terjeszteni a parkolóhasználatra, tehát, akinek van bérlete, vagy jegye az adott napra, az aznap ingyen parkol.

És végül az áruházak parkolóit mindenhol, minden időben feltétel nékkül ingyenessé kell tenni.

FayRodisz 2017.08.16. 08:46:46

@zsoci:

Kurvára nincs igaza. A TESCO nem azért építi a parkolót a saját területére amit megvásárolt, hogy a környékbeli melósok ott tárolják a romjaikat napi 8-10 órában, és aki hozzá megy vásárolni az meg nem tud megállni. Ezt a megoldást választotta, joga van hozzá, akinek nem tetszik az mehet máshová parkolni, nem a TESCO feladata ennek a problémának a megoldása.

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 08:47:30

@FayRodisz:
Lehet hápogni, de Magyarországon sajna a gdp közel 50%-a Budapestről jön. Ennek minden hátrányával. Na most, ha azt nézzük, hogy számít-e egy ország életében az a fránya gdp, akkor azt kell mondjuk bizony jóval célravezetőbb lenne megfelelő infrastruktúra kiépítése, mint az ország középkorba való visszasüllyesztése, hogy te jól megmutathasd a cégvezetőknek, meg az autósoknak. Az már hab a tortán, hogy nincs is igazán sok autó Magyarországon, csak a fővárost felejtették el fejleszteni az elmúlt évtizedekben ahhoz mérten, amennyi gdp itt termelődik.

wkker 2017.08.16. 08:49:26

@FayRodisz: "Nagyon helyes a TESCO megoldása. Az egész városban meg kéne oldani azt, hogy csak az ott lakók, vagy az ott ügyintézés miatt előfordulók parkolhassanak. "

De az ottlakók mivel is érdemelték ki, hogy ilyen tárolhatják közterületen a roncsukat?

Amúgy egyetértek veled, csak tovább fokoznám. A legtöbb helyen szerintem a parkolásnak INGYENESNEK kéne lennie. Két órát. Ez lefedi nagyjából az ügyintézést. Onnantól kezdve viszont keményen kéne fizetni érte. Az ottlakónak is, meg mindenkinek, mivel ugyanazt a közterületet használják(és csúfítják el). És akkor lehet dönteni, hogy évi ~100 000-ért "ingyen" parkolhatsz a kerületben, vagy garázst bérelsz magadnak, vagy bármi. Szerintem kicsit(nem kicsit) elkeserítő, mikor látom a belvárosban a parkolóházat, hogy van 128 szabad hely, közben az utcában egy fát nem lehet ültetni, mert tömött parkolót csináltak az utcából. Persze a többség helyi. Érdekes módon, ha én az utca szélén sittet tárolok, csak egy napig, akkor már kapom a büntetést illegális közterület használatért...

Szóval kellenek a parkolóházak, mélygarázsok, P+R parkolók, de a parkolók és a város gusztustalan kinézete miatt NEM lehet különválasztani a "helyi" parkoló embereket és azokat, akik nem helyik, csak épp a napjukat töltik a kerületben.
Amúgy ez is egy faramuci helyzet. A városvezetés mindig a helyieket védik. Mert ők a választópolgáraik. De közben a városnak/városrésznek nem sok jót adnak a helyiek. A dolgozó emberek annál inkább. Ha a kerület épít egy parkolót, azt a nagy cégek adóiból fizetik, hála az ott dolgozó embereknek. És mégis a helyiek használhatják ingyen/kedvezményesen. Akiknek hála meg volt erre pénz, na őket fejik meg.

halaloszto 2017.08.16. 08:52:11

@chrisred: es a jogszabályt ki hozta? simán meg lehet változtatni. meg is változtatják.

Amúgy a forgalomszervezési érdek az kb mindenhol megáll, ahol a probléma jelentkezik, hiszen egy forgalomszervezési probléma maga.

halaloszto 2017.08.16. 08:56:51

@wkker: a legfejlettebb városokban már nemhogy nem kapsz alanyi jogon ingyen parkolást, hanem meg kell vásárold a jogot hogy lehet autód. veszel egy lakást vagy házat, nem jár vele a jog hogy lehet autód és használhatod az utat.

az irodaházak építési engedélyében elő kellene írni, hogy a várható dolgozói létszámra legyen parkolója. persze még mindig lehet hogy üresen állna

padisah 2017.08.16. 09:05:24

@AdamTheTux:
mi meg Újlipótvárosban béreltünk lakást, az autóhoz nem kaptunk semmilyen parkolási lehetőséget. A Jász utcáig hordtam el, aztán bringával vissza. Most már az is fizetős. Szerencsére ki tudtunk költözni Soroksárra, úgyhogy csak a heti 1-2 beutazáskor probléma a parkolás. A pénzen túl nem is engedik hogy 3 óránál tovább parkolj - a bérelt lakásod utcájában, a lakhelyeden. Egyébként meg Midnight Coder-el értek egyet, ez baromi igazságtalan hogy a lakáshoz kiváltság is jár, mindenkinek a parkolást ki kelljen bérelnie annak is aki tulajdonosa az ingatlannak.

fidesz maszop dk egykutya 2017.08.16. 09:05:38

A belsőbb kerületekben meg kéne szüntetni a helyi lakosok ingyenes parkolását, már is elindulnának a mélygarázs építkezések, és a divatos újépítésűek alapja is garázs lenne.
Merthogy a belvárosba azért költöznek az emberek, mert minden közel van, és kiváló a tömegközlekedés... ÉS ez nem elég és még autó is kell? Hát akkor fizessen, vagy építtessen magának garázst...

para_noir 2017.08.16. 09:07:19

Oké, de ezt én miért ne szarjam le?

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 09:11:11

@para_noir:
Les*arhatod, legfeljebb majd az a pár cég (meg ember) is eltakarodik az országból, amelyik még véletlenül gdp-t termel és valamilyen érthetetlen oknál fogva még itt van. Aztán majd lehet örömködni, hogy itt is olyan kevés az autó, mint Észak-Koreában.

vwxyz 2017.08.16. 09:19:42

@zsoci: Tévedsz, egyetlen fillér adót sem fizet azért, hogy ott ingyen parkolhasson. Azokat az adókat ugyanúgy megfizetik azok is, akik nem az utcai helyeket foglalják egész nap, hanem beállnak a mélygarázsba, vagy nem is használják ingázásra az autójukat, és busszal vagy vonattal jönnek be nap mint nap erre a - közösségi közlekedéssel amúgy igen jól ellátott - területre.
Még a "súlyadót" is egy másik településnek fizeti, aztán hisztizik, hogy a XIII. kerület, a Tesco a saját költségén, vagy bárki más adjon neki minden nap 10-12 négyzetmétert kizárólagos használatra.

para_noir 2017.08.16. 09:20:35

@Muad\\\'Dib: jaj, ne nevettess, melyik zsúfolt városból költöztek el a nagy cégek és tették taccsra az ország gdp-jét parkolási gondok miatt? A cégek többsége magasról leszarja, hogy a biorobotjai hol parkolnak, jöjjenek be, aztán kész, ha nem jönnek, másnapra szerez új biorobotokat, van belőlük elég. A sok nagyfejű fehérgalléros meg öltönyös meg menjen tömegközlekedéssel, ja az rangon aluli, hát akkor fizessen a parkolásért. Sír itt a posztban is az ember, hogy 15 ezer a havi parkolás, brühühühü, hát bazmeg fizesse ki, vagy vegyen egy bérletet 9500-ért, és járjon tömközzel, tudtommal még nem alkotmányos alapjog az ingyen munkába járás, meg az autócska ingyen parkoltatása melóidőben.

chrisred 2017.08.16. 09:25:01

@halaloszto: A helyben lakók szokásos életmódját nehezen lehetne az általános rendtől eltérő forgalomszervezési problémának tekinteni, a nem helyi lakosok autóinak nagy számát viszont igen. Logikusan az önkormányzatok az utóbbit próbálják kiküszöbölni.

Bármilyen jogszabály változhat, lehet, hogy egyszer majd a gyalogosoknak is fizetni kell a járdák használatáért, vagy a közterületi levegő beszívása is pénzbe kerül majd. Jelenleg azonban a közterületek igénybevétele nem jár automatikus fizetési kötelezettséggel, mert nem másé, hanem részben a miénk is.

vwxyz 2017.08.16. 09:25:49

@zuhanorepulesss, @paveway: És persze ott is szavaz a helyi választásokon, és melyik politikus szeretné összerúgni a port azokkal, akik esetleg majd az ő sorsáról is döntenek? ;)

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 09:26:55

@para_noir:
Ezzel a hülyeséggel kérlek azoknak a vérfityeszes biorobotoknak gyere, akik az ország határát még nem lépték át kettőnél többször.
Én elég pontosan tudom mennyi p+r parkoló van szerte Európában és mennyi Budapesten. Meg, hogy milyen az elővárosi tömegközlekedés arrafelé, meg errefelé.

vwxyz 2017.08.16. 09:27:37

@halaloszto: Csak szólok, hogy már elmúltak a 90-es évek, jobb helyeken már nem abban mérik a jólétet, hogy milyen sokat bírsz a dugóban pöfékelni.

vwxyz 2017.08.16. 09:29:15

@HespV: Én is szívesen megvenném a BKV bérletet 5 ezerért, de nem annyi az ára.

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 09:29:21

@para_noir:
Mellesleg neked is illene felfogni, hogy mivel jár az, ha egy fővárosban a lakosság közel 30%-a lakik, valamint a gdp közel 50%-át termeli meg. Ha értelmes emberek ülnének a vezetői helyeken már évtizedekkel ezelőtt rohamléptekben építették volna a p+r parkolókat megfelelő tömegközlekedési kapcsolatokkal.

Lady Ann 2017.08.16. 09:34:36

@fidesz maszop dk egykutya: Az új építésű házaknál sincs megoldva a parkolás. Valamelyik Hermina lakóparknál elfelejtették megépíteni a parkolóhelyek felét a tervekhez képet, amit a hatóság jóvá hagyott. Ahol én lakok, ott van elég parkolóhely, de a kivitelező pár éve 2,7 millió forintot kért egy felfestett téglalapért. Nem luxuslakótelep.
Más: éjjeli közlekedés, hetente egyszer-kétszer Budáról késő este haza akarok jutni, ez kocsival 20 perc, BKV-val 1,5-2 óra.

vwxyz 2017.08.16. 09:34:47

@fidesz maszop dk egykutya: Akkor tegyük azzá! Például úgy, hogy a városi életteret nem vágjuk haza mindent elfoglaló autókkal.

para_noir 2017.08.16. 09:44:22

@Muad\\\'Dib: valamit rosszul olvasol, vagy másnak akartál válaszolni :) Nem azt mondtam, hogy elég a parkolóhely, azt se mondtam, hogy nyugaton nem jobb, azt mondtam, hogy hülyeség, hogy elmennek a cégek és bedől a gdp a parkolóhelyek hiánya miatt. Az, hogy te már háromszor is voltál a határon kívül, az ezen nem változtat. Különben meg régebben jobb fej voltál, nem fityiszeztél le mindenkit, akinek más volt a véleménye. Az én lefityiszezésem egyébként nagyon vicces.

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 09:54:25

@para_noir:
OFF//
Biztos azt is megmondod hol írtam én azt, hogy fityeszes vagy.
ON//
Na most, ha egy olyan cég, amelyiknek az üzletkötői napi szinten járnak vidékre azt látja, hogy ellehetetlenítik az életét, akkor előbb-utóbb le fog lépni. Igen, igazad van, nem fog csak a), vagy csak b) ok miatt lelépni, de amikor összejön a), b), c) meg d) akkor egyszer elege lesz.

FlybyWire 2017.08.16. 10:04:15

@zsoci: Éktelen baromságokat írsz.
Mindenhol ingyenessé tennéd? Majd ettől biztos elkezdenének P+R-ezni, amikor így ingyé kihagyhatják a BKV-t (havi 9500).

Összefüggések, bonyolult dolgok azok, ugye?

para_noir 2017.08.16. 10:05:33

@Muad\\\'Dib: akinek az üzletkötő napi szinten járnak vidékre, azok nem az épület előtti 8 és 5 közötti parkolási gondok miatt fognak sírni. mert melóidőben vidéken vannak :))))) Én sok hisztiről hallottam már, de olyanról speciel még nem, hogy parkolási gondok miatt egy cég azt mondta volna, hogy adios hángöri, mentünk Prágába, ott jobban lehet parkolni. Kicsit mondvacsinált probléma ez, persze ettől még parkolási gondok vannak, viszont a másik fele az, hogy a magyar népi kultúrában az autó isteni státusz szimbólum, aki pedig megszerezte a járgányát, utána a klozetra is azzal fog járni. Budapesten belül szimplán melóba járni autóval az esetek nagy részében full hülyeség, tele van a város egyemberes autókkal, ott ülnek a dugóban, hisztiznek a parkoláson meg az árán, közben a tömegközlekedés meg remek a fővárosban, minusz a redvás járművek, de járatsűrűség, a hálózat sokkal jobb, mint sok európai nagyvárosban. Csak nálunk vérciki a tömköz, mert azt a ruppótlan parasztok használják ugye, a méltóságos irodista uraság fel nem szállna rá, mert sokkal elegánsabb a nyolcéves Golffal begurulni diadalittasan a melóhely elé.

FlybyWire 2017.08.16. 10:06:00

@Muad\\\'Dib: Ettől még baromira lehetne az összes nagyobb multicég telepe kint az M0 mellett. A kocsival nem rendelkező alkalmazottaknak meg küldjön buszt.
A LEGO kb. 25 faluba küld SzSzB megyében munkásbuszokat, és nem túlfizetett irodai melósokat hord vele....

mikrobi79 2017.08.16. 10:08:40

Első körben a tömegközlekedést kellene rendbe tenni. Röhej, hogy a metróvonalaink mennyire értelmetlenül vannak befejezve, pont a nagy lakótelepeket nem igazán érik el, Újpest-központ teljesen alkalmatlan metróvégállomásnak. Ki kellene vinni legalább a Rákospalota-Újpest vasútállomásig, ott lenne hely hatalmas parkolókat kialakítani. Nem egész 2km-ről beszélünk. Ez csak egyetlen példa, sorolni lehetne. Az irdatlan mennyiségű ellopott pénzből rég meg lehetett volna valósítani.

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 10:11:03

@para_noir:
"...közben a tömegközlekedés meg remek a fővárosban..."
Remek. Pl. Kőbányán a 85-ös című csodára gyakran nem lehet felszállni csúcsidőben suliidőszak alatt reggel. 95-ös dettó. XI. kerületben az ötpercenként járó villamosra hetente legalább háromszor 20 percet kell várni. XV. kerület 25-ös busz: reggel nem férsz rá föl, már azokban a ritka pillanatokban, amikor épp nem marad ki pár járat.
Na most, ha erre ráeresztjük azokat akik most autóval járnak, akkor össze is omlott a tömegközlekedés.

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 10:12:53

@FlybyWire:
Persze. De ehhez is az kellene, hogy mondjuk legyen egy normális elővárosi tömegközlekedés. Mert németben például soha nem fájt nekem, hogy a belvárosból kimenjek a külterületi céghez. Igaz, ott az elővárosi vonatok 20 perc alatt kinn voltak, nem 1,5 óra alatt...

FlybyWire 2017.08.16. 10:12:59

@para_noir: én minden nap metrózom, szerencsére a 4-essel, és csak két megállót. Az teljesen európai.

A minap viszont rákényszerültem a 3-asra 2 út erején... hát az bazzeg vérbalkán... 45 fok (hőhullám volt kint is), minden mocskos, ragad, sötét van... rémálom!
Ha azon a vonalon kellene ingáznom, én is inkább dugóznék és parkolóhelyet hajkurásznék nap mint nap.

HespV 2017.08.16. 10:13:39

@vwxyz: P+R díjára céloztam.

FlybyWire 2017.08.16. 10:13:53

@Muad\\\'Dib: az kellene, igen, de amígy nincs ilyenünk (és nem is lesz 15-20 éven belül), a cég addig is megoldhatná.

Telenor pl. kiválóan megoldja.

Muad\\\'Dib 2017.08.16. 10:21:42

@FlybyWire:
Igen, meg elhet oldani. De azt is fel kéne fogni, hogy amíg ennyire koncentrált a népesség, meg a gdp a fővárosban, addig mindig sok autó lesz (marha vicces, amikor az index nagy büszkén bemutat mintavárosokat közlekedés alapján és leírják mennyire ilyennek kellene lennie Budapestnek is. aztán az ember megnézi és kiderül, hogy ja csak ott nem 50%-a termelődik meg az ország teljes gdp-jének, hanem mondjuk 5). Ehhez pedig alkalmazkodnia kellene a városnak, megfelelő infrastruktúrával. De nem ezt teszi, hanem hergeli a vezetés egymás ellen az autósokat a bringásokat, meg a gyalogosokat.

wamzer 2017.08.16. 10:30:34

@padisah: "A Jász utcáig hordtam el, aztán bringával vissza. Most már az is fizetős."

Akkor ezért volt agyonparkolva az utca egészen a közelmúltig :) (én ott lakom).

Egyébként sokkal több p+r kéne a metróvégállomásokhoz, stb. Viszont sztem a budapesti tömegközlekedés még ismert hátrányaival együtt is elég jól megszervezett, és használható. A 10k körüli bérletár absz nem túlzó. Az inkább gond, hogy nincs időalapú jegy.

GyMasa 2017.08.16. 10:37:06

@Muad\\\'Dib:
En meg emlekszem arra, hogy jo 20 eve az volt az igeret a Budapesti fizeto parkolokkal kapcsolatban, hogy "majd az igy befolyt penzekbol epit a varos parkolohazakat, es a vegso cel az autok eltuntetese az utcakrol.
Nos, 20 ev elteltevel, ha jol latom, egeszen pontosan zero uj parkolohaz epult meg Budapesten, szoval nyugodtan kimondhatjuk, hogy az egesz rendszer nem valtotta be a hozza fuzott remenyeket.
Sot, ha kemenyvonalas lennek, akkor azt is mondhatnam, hogy akkor meg is lehetne szuntetni a fizetos parkolast is.
(nyilvan, a lopasi faktor ott volt a rendszerben, es azt 100%-ig sikeresen teljesiti is a rendszer a mai napig.)

vwxyz 2017.08.16. 10:41:30

@HespV: Értettem, te döntöd el, hogy korán kelsz és olcsón parkolsz, vagy később, és ezért csak a maradékból tudsz választani.

para_noir 2017.08.16. 10:42:39

@Muad\\\'Dib: speciel a 85-öst ismerem, mert időnként azzal jártam, ha a barátnőméknél aludtam, én sose láttam problémásnak, pedig nyolcra jártam vele a Kökitől az Éles sarokig. Valószínűleg erősen szubjektív, hogy mi gázos, a 85-ösön sose volt gáz, legfeljebb aki a Köki után 3-4 megállóval szállt fel, az már nem tudott leülni.

vwxyz 2017.08.16. 10:43:02

@wamzer: Inkább az Örs környékét betonozzák le, mert te nem ott laksz?
Amúgy nézd meg a Kökin, mennyire működik az elméleted!

halaloszto 2017.08.16. 10:45:15

@chrisred: pedig pontosan a helyben lakók életmódjáról van szó. Ahol nincs a környéken olyan munkáltató, ahova tömegesen érkeznének kocsival a dolgozók, ott is probléma a parkolás. Az életszínvonal emelkedése azt eredményezte, hogy a helyben lakók sokkal nagyobb százalékának van autója, mint 20éve. 20éve egy belvárosi kisebb lakás 4 millába került, egy még működő autó meg 200ezerbe. Most ugyanaz a lakás 20milla, egy még működő autó meg 500ezer. Akinek van pénze ott egy lakásra, annak simán van kocsira is.

para_noir 2017.08.16. 10:46:20

@Muad\\\'Dib: Ezt is cáfolnám valamennyire, én Bp melletti kisvárosba költöztem ki, a város szélétől 25 km, vonattal járok be, a gyorsabb vonat 26 perc alatt hoz be Kőbánya alsóra, kaputól kapuig háromnegyed óra az út, ez autóval egy óránál tuti több lenne, persze nyilván kényelmesebb is lenne, az autóban például finghatok, a vonaton nem., csak nekem nem derogál vonatra szállni.

para_noir 2017.08.16. 10:47:14

@FlybyWire: namost haladni akarsz, vagy a szépérzékedet simogatni :) Tény, hogy ocsmány a metro, na.

FlybyWire 2017.08.16. 10:58:17

@para_noir: Haladni, és úgy beérni a munkahelyre, hogy nem izzadtam csatak büdösre a ruhám, nem ragadt rám ismeretlen eredetű lepra/mocsok/baci/vírus.

cselaxi 2017.08.16. 11:04:02

A módszer: 1.) A Ti adóforintjaitokból, Nektek, építünk parkolót, mert marhára rendesek vagyunk. 2.) Akik kijjebb szorulnak a fizetős helyekről, használni fogják. 3.) A lakók "kiszorulnak". 4.) A lakók "kérik", :-))) hogy legyen fizetős a parkolás. 5.) Építtető, építő kezet fog, ünnepel. 6.) Újra kezdődik a 1.-6. pontig...

zsoci 2017.08.16. 11:12:06

@FayRodisz: Hát pedig kurvára de. Nem csak a Tescoról van szó, hanem a többi áruházról "plázáról" stb. Igenis kötelezővé kell tenni , hogy ingyens legyen. Ezt azt fogja eredményezni, hogy lesz aki úgy áll be, hogy nem vásárol? Igen. Ez legyen az áruház építés feltétele. Miért? Azért mert ma, amikor pofátlan összeget kérnek a parkolásért, mondjuk az Allee-ban mi történik? Az, hogy az olcsóbb utcai parkolóhelyre állnak (logikusan) az áruházba érkezők, tehát a lakossági engedélyesektől elveszik a helyet. A Te logikád alapján tiltsuk meg a Tesco vásárlóinak, hogy máshova álljanak. Ugye mekkora hülyeség? Máshol a világban ez miért működik? Jártál már Croydonban? Egy bazi nagy, pont Tesco, az elővárosi vasút végállomás, ahhol ingyenesen lehet parkolni. És máris ott a P+R. Van ám társadalmi feleőségvállalás a vállakozásokna, csak ebben az országban ez nem divat.

zsoci 2017.08.16. 11:15:57

@mikrobi79: Ez így van. Kicsit pontosítanék: M1: Várkert bazár-MÁV telep, M2: Budaörs, Szivárvány utca-Rákospalota, M3: Ferihegyi reptér-Dunakeszi Auchan, M4-M0 Auchan-Gazdagrét.

És a villamosoknél, HÉVeknél is hasonló mérvő átalakítás kell.
Csakhogy minden fejlesztést úgy kell megvalósítani, hogy az a másik forgalmi ágnak ne legyen kifejezetten kárára.

zsoci 2017.08.16. 11:17:41

@vwxyz: ÁÁÁ dehogy fizet. Nyilván a Helyi adó (súly adó) nem erre van, ahogy a rengeteg ÁFA, Jövedéki adó setb sem. Hogy azt más is befizeti, aki nem közterületen parkol. Igen, de valójában nincs olyan, aki soha nem parkol közterületen. Lehe úgy is, hog mindeki kifizeti az internális költségeit, de akkor nem kell adót beszedni.

konrada 2017.08.16. 11:18:32

@FlybyWire:
Na látod.
...s ez gondolom megéri neked azt, hogy fizess is érte....

para_noir 2017.08.16. 11:20:12

@zsoci: a helyben lakók ingyenes parkolást kapnak, nem pedig helybiztosítást, jóhogy már sofőr nem jár parkolóhelyhez. A példádban meg nem tudni, hogy a parkoló a Tesco mellett van, vagy a Tesco építette és az ő tulajdona. marha nagy a különbség. A posztbéli Tesco parkolója a Tesco tulajdona, közforgalom előtt megnyitott magántulajdon, nem pedig közösségi tér, ingyenparkoló a helyieknek vagy bárkinek. Ha neked lenne egy üzleted, amihez megnyitod az udvarodat, hogy több vevőd legyen, mert parkolóhelyet is biztosítasz, mennyire lelkesednél, ha a melóba járó potyázók elkezdenék berakosgatni az autójukat napi 8-9 órára? Társadalmi felelősségvállalás játszana?

konrada 2017.08.16. 11:21:41

@zsoci:
...vagy esetleg téged is arra, hogy beengedd a kertedbe, és beszállítsad őket a városba...
...hiszen ha a magánterület ilyen kötelességekkel jár, akkor nem lehet kivételezni!;))

2017.08.16. 11:22:47

Én is arra emlékszem hogy a fizető parkolókból ígértek parkolóházakat meg P+R-t. Az akadálymentesítés vagy a türelmi zónák kapcsán már megismerhettük a mulasztásos törvénysértés fogalmát.

FlybyWire 2017.08.16. 11:24:03

@konrada: Nos, a közeli bevásárlóközpont havi parkolási bérlete 25-30e ft körül van, a BKV bérlet 9500, és amint írtam, ez csak a 4-es metrót jelenti nekem, ami tiszta, világos és normális.
Így nekem no-brainer, hogy P+R-ezek (hálistennek Őrmezőn van a legnagyobb az egész városban, 9 előtt mindig van hely), úgyhogy ez így OK.
De ha 6-8 megállót kellene pácolódnom/büdösödnöm a 3-ason, és mondjuk lenne parkolás havi 15-20ért max... akkor erősen billegne a mérleg.

Burgermeister 2017.08.16. 11:30:15

@halaloszto: igen, az is benne van h emelkedett az életszínvonal. De elárulom azt is, hogy 10 bol 6 simán mehetne tömegközlekedéssel, bringával, kismotorral, stb.
A munkahelyemnél fizetőssé tették a parkolást. Érdekes módon a legtöbb autós a kollégák közül (a kényszer miatt) letette az autót. Meghaltak? Nem, és kibirják. Csak akkor jönnek autóval és pengetik a borsos parkolást ha nagyon szükséges. Tehát a kényszer nagy úr és bizony ezek is elkényelmesedtek.

chrisred 2017.08.16. 11:30:52

@halaloszto: A budapesti autóállomány a 2000-es évek elejéig emelkedett, aztán ez megállt, sőt, minimálisan csökkenni kezdett. Ahogy egyébként a lakosság száma is. A belső kerületekre ez különösen igaz, ott élnek a legnagyobb arányban idősek, akik kevéssé aktívak, kocsival is kevesebben rendelkeznek közöttük az átlagosnál. A belső kerületek zsúfoltságát inkább a nem helyi lakosok okozzák, pont azért, mert a központi helyzetük miatt onnan könnyebben el lehet érni a város különböző pontjait. Nem beszélve arról, hogy a város útvonalszerkezete, ebből következően a tömegközlekedés is centrális felépítésű, a központ több opciót ad, mint a külső kerületek.

konrada 2017.08.16. 11:31:34

@FlybyWire:
Egyébként pont erről van szó. Valamiért megéri neked is, meg a többi beírónak is az, hogy túlzsúfolt belvárosban dolgozzon, meg az is, hogy ne ott lakjon, hanem egy alvóvárosban, amelynek többek közt az az előnye, hogy nem zsúfolt...

Így tisztán ki lehet számolni, melyik a jó megoldás.
...de annak tán mégse kéne bejátszania, hogy mindenkinek azt kéne nézni, hogy csak a fenti paraméterekkel rendelkező egyes személyeknek legyen jó. (Kicsit kacifántos a fogalmazás, de mivel neked válaszolom, aki ezt érti, nem akartam még véletlen se bántót írni..;)

Klown 2017.08.16. 11:56:58

@FlybyWire: New York-ban is lepra a metró, mégis mindenki azt használja. Viszont legalább k...a hideg van rajta.

FlybyWire 2017.08.16. 11:58:55

@konrada: értem én.

Kulturált, normális tömegközlekedés kellene, és sokkal, de sokkal nagyobb területre kiterjedően, mint most.
Pl. mint a stuttgarti S-bahn...

FlybyWire 2017.08.16. 12:00:12

@Klown: azért az ottani városszerkezetet nem érdemes a budapestihez hasonlítani ;)

zsoci 2017.08.16. 12:02:43

@para_noir: A helyben lakók a mostani rendszerben egy nay fenét kapnak. Ingyenes. Nem mindenhol, sok helyen fizettetnek érte. Jár mindenkinek? Nem mindeféle hülye feltételhez kötik. Tehát nem jó. Feltétel nélküli, és mindekinek. Helybiztosítás? Igen, legyen olyan hely, mi CSAK az ottlakók használhatják. Érdekes módon más országok ez így teljesen jól működik ( Olaszország, Németország, Ausztria stb..)

Nem veszitek észre, hogy a gondolkodásotok erősen eltörzult, csak arról szól, hogy "dögöljön meg a szmszéd tehene is"?

konrada 2017.08.16. 12:04:37

@FlybyWire:
Ebben egyetértünk.
...de a kellene helyett meg kell próbálni abban élni, ami van, és el kell dönteni, hogy az megfelel-e vagy sem a meglévő feltételek mellett.
...ettől még persze a városnak fejlődnie kell, mert ha nem teszi, akkor lesz az, hogy vagy kiköltöznek az azt éltető cégek, ha csak nem azt akarják, hogy igénytelen emberkék dolgozzanak náluk...

FlybyWire 2017.08.16. 12:17:07

@konrada: Nos, az ember nem fog egyénileg, számára minden mértékben szar kimenetelű döntést hozni, hogy akkor majd talán "elindul valami" és "mindenkinek jobb lesz".
Én kocsival 15-20 perc alatt vagyok a házunktól a P+R-ben, és utána 15 perc a munkahely.

Tömegközlekedés? 15 perc séta a sárga buszig, ami 30-35 perc alatt ér be ugyanúgy Kelenföldre. És persze nem jár akármikor, konkrétan az utolsó reggel 7-kor megy el. Utána nem 15, hanem 25 perc a séta a távolabb járó buszig.
Szóval 30-45 perc oda és vissza is minden nap, rugalmas indulás, végig légkondi és tisztaság.

Lehet próbálni meggyőzni ;)

vwxyz 2017.08.16. 12:18:43

@zsoci: Na még egyszer fuss neki: amit helyi adónak hívsz, azt az agglomerációs lakos szerinted hova fizeti?
A fogyasztási jellegű és a vagyon típusú adók különbségét, egymásra épülését érted?
Azon már elgondolkodtál, hogy egy áruház, amelynek kifejezett célja becsalogatni az autós vásárlókat, és határozottan ellenérdekelt abban, hogy az indokoltnál magasabb parkolási díjjal távol tartsa őket magától, ennek ellenére pénzt kér a parkolásért, és nem is keveset, akkor ezt miért teszi? Lehet, hogy ezért, mert ilyen sokba kerül neki, vagy még többe? Lehet, hogy valójában az infrastruktúra üzemeltetés nem is olcsó dolog? Lehet, hogy pofátlanság azt elvárnod, hogy helyetted mások fizessék meg ennek a költségeit?

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2017.08.16. 12:22:50

Én is csak azért tartok fenn autót, mert kell. Rühellem, hogy ilyen drága, és egyáltalán nem okoz gondot, hogy kisétáljak a vasútállomásra. De kell, amikor két óra alatt kell felérni a Jászságból Budapestre - ez háztól házig nem oldható meg, csak autóval. De Budapesten belül nagyon szívesen megyek bicajjal, tömegközlekedéssel, vagy - kapaszkodj meg! - gyalog.

konrada 2017.08.16. 12:42:20

@FlybyWire:
De én pont nem próbállak meggyőzni!;)
Én is autóval járok a városban, és tudom, hogy a személyi kényelmem ennyit megér, még akkor is ha parkolódíjat kell valamilyen formában fizetni, mert keresek annyit, hogy az belefér.
...én csak az "ingyensört, örökéletet" akarókra reagáltam...;)

sakkosfx 2017.08.16. 12:50:05

Stadionok helyett parkolókat kellett volna építenie Orbán úrnak, és a feje sem fájna a választások miatt! Hogy nem jutott ez eszébe? Na és persze olcsó napi használattal! Kár, hogy nem vagyok tanácsadó! Minden kerületbe annyit, hogy mindig legyen szabad parkoló! Már annál is inkább mert mi pénzünkből épülhetne meg! Enyje-benje!

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 12:51:52

@halaloszto: Amikor vettem a lakást, ingyen parkolás járt mellé. Ha ezt most elveszik, akkor a lakásom értéke csökken, ezt valakinek meg kell fizetnie. Be lehet vezetni új lakásoknál bármit, de meglévőknél nem. A Belvárosban amúgyis zömmel nem az ott lakók, hanem a bejárók miatt nem lehet parkolni, pedig ők járhatnának vonattal (a poszt azért speciális, mert a Váci útra pont nincs semmi értelmes tömegközlekedési megoldás északról, a város 90%-ára viszont van).

Nem az ottlakókat kell megsarcolni, hanem a bejárókat, nekik ugyanis van választásuk, hogy hol állnak meg, a P+R-ben a vidéki állomáson (100 km körzetben minden állomáson hatalmas parkolók állnak rendelkezésre), vagy a Belvárosban.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 12:52:40

@padisah: Ilyenkor a tulajdonos többnyire megtartja magának. Nyílván ennyivel olcsóbb volt bérelni...

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 12:54:30

@vwxyz: 9500 elég jó ár. Olcsóbb, mint az utcán parkolni és több mindenre is jó.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 12:57:28

@Muad\\\'Dib: Budapest 100 km-es körzetében minden vasútállomáson van P+R parkoló? Mi kellene még? Én értem, hogy a sok vidéki ingázó a P+R parkolót szíve szerint a munkahelyétől egy villamosmegállónyira építené, de budapestiként engedd meg, hogy ezt ellenezzem! Van egy kiváló, gyors, ma már elég megbízható (a németnél biztos megbízhatóbb) elővárosi vasúthálózat, többnyire kényelmes, modern motorvonatokkal, tessék a vasútállomáson megállni! Fölösleges a városban, a metró mentén P+R-t építeni, egyrészt, mert sokkal nagyobb, indokolatlan környezeti terheléssel járnak, másrészt pedig láthatóan semmi igény rájuk: KÖKI és Kelenföld is üresen áll. A vasútállomásokon viszont mindenhol százával parkolnak. Abba a sorba kellene mindenki másnak is beállnia!

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 12:58:48

@para_noir: Elbúcsúzott az utolsó Ikarus 200-as.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 13:01:10

@Muad\\\'Dib: Attól függ, hol. Nálunk is, náluk is 120-160 km/h közé esik az elővárosi vonatok sebessége, nálunk is, náluk is vannak zónázók, nem látok olyan hűdenagy különbséget. Csak az "itthon minden szarabb" rózsaszín szemüvegét hordod, igaz, számokkal igazolni semmit nem tudsz.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 13:02:14

@FlybyWire: Te sem jártál még Németországban. A budapesti metróvonalakon enni lehet a kövekről mondjuk Münchenhez vagy Bécshez képest.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 13:05:41

@FlybyWire: Remélem, étteremben sem ülsz le egy székre, nem fogod meg egy bolt ajtógombját, a gyerekeid pedig mind magántanulók!

padisah 2017.08.16. 13:06:50

@Benbe: vettél egy lakást valakitől, és annak a valakinek a lakásért fizettél, de a közterületet soha nem vetted meg, nem is adták el neked, csak használod mint egy középkori kiváltságot

ez nem igazságos, és az sem hogy aki neked a lakást eladta ennek a kiváltságnak az árát beépítetette a lakás árába és veled kifizettette, de az nem az önkormányzat volt amelyiknek a parkolás közterületéről gondoskodnia kellene

ebből a körből valahol ki kell lépni, és bevezetni hogy a közterület valóban közös és nincs rá exkluzív joga annak akinek ingatlantulajdona van arrafelé, a tulajdonjoga nem vonatkozik a közterületre

(és itt vegyük észre hogy a kiváltság a nyertest jutalmazza: az kap a parkoláshoz kedvezményt akinek amúgy is van vagyona az ingatlan formájában, és azt húzza le, akinek nincs ezért bérelni kénytelen, ez nyilvánvalóan a vagyoni különbségek növekedése felé mutat)

a bérbeadások kapcsán inkább az dominál, hogy nem akarják a bérlőket bejelenteni és adót fizetni, a bérbevevő sem szeretné átvállalni az adót amit a bérbeadótól követelnének, tehát marad az elcseszett állapot amit a jog szentesít

a tanulság hogy belvárosban bérlőként nem kell autót tartani, marad a bkv/kerékpár (csak ezt magyarázd el az asszonynak is)

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 13:06:59

@zsoci: Mekkora haszonnal dolgozik a croydoni Tesco és mekkorával a KÖKI Terminál? Segítek, utóbbi konkrétan veszteséges.

para_noir 2017.08.16. 13:10:53

@zsoci: már miért kéne helybiztosítás? Hülyeség. A helyben lakók meg full ingyen kapnak az egész kerület területére vonatkozó ingyenparkolási lehetőséget, szerintem ez bőven sok, nemhogy még további előnyök kellenének nekik. Én speciel a belső 4-5-6 darab kerületben ezt teljesen meg is szüntetném, a város közepén teljesen felesleges autókázni, indokolatlan dolog, hogy valaki beköltözik egy kétmilliós nagyváros közepére, hogy minden karnyújtásnyira legyen, aztán rinyál az autója miatt.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 13:14:49

@zsoci: Az ilyen mérvű metrófejlesztést már kontraproduktvnak érzem. Dunakesziből negyed órával lassabb a metró, mint a vonat, fölösleges odáig kivinni. Rákospalota-Újpesten kell egy kultúrált átszállóhely.

A reptéri metró végképp hibás elképzelés: lassú, már most is túlterhelt (kapacitásot növelni csak az állomások átépítésével lehetne), megintcsak a vasút jobb megoldás. A metró tervezett nyomvonala mentén amúgy is alig laknak, kertvárosi az egész, szerelvényenként 3 reptéri utasért fölösleges. A vasút megépítése a vasút túlterheltsége miatt amúgy is szükséges, a reptéri bekötés kvázi a ceglédi vonal négyvágányúsítása lesz (ilyen, elkerülő jellegű harmadik-negyedik vágány épül most Érd és Ercsi között pl.) Vasúttal egy gyorsabb és sokrétűbb közlekedési kapcsolathoz jut a repülőtér.

A Kisföldalatti meghosszabbításai jól néznek ki de egyrészt annak sem növelhető jelentősen a kapacitása (kb 15%-kal járműfejlesztéssel, kb 10%-kal, ha mozgóblokkos, számítógépes vezérlésre állunk át), nyáron ma is túlterhelt. A valós megoldás inkább a MÁV-telepi villamos behozatala a Rákóczi útra. A várkerti hosszabbítás világörökségi problémákat vet fel, most ugye meghosszabbítják a Vigadó térig, onnan hajóval át lehet kelni.

Az M4 bármilyen meghosszabbítása csak csökkenti a megtérülését sajnos, nehezen finanszírozható. Budaörs közlekedését vasúti ráhordással lehet segíteni, metróval nem, szerkezete miatt megintcsak nem is lehetne ráhordás nélkül megoldani.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.08.16. 13:19:15

@FlybyWire: A stuttgarti Stadtbahn-rendszer jópofa, nálunk az ötvenes években a nehézmetró-rendszer mellett döntöttek, amivel most már együtt kell élnünk. Ez azt jelenti, hogy Budapesten mindig több átszállási kényszer lesz, mint egy stadtbahnos városban, nálunk viszont rugalmasabban lehet kezelni a kapacitás-gondokat. Amúgy az utóbbi idők villamosfejlesztései, vasútfejlesztései (pl. Székesfehérvár-KÖKI vonatok) jelentősen csökkentik az átszállások számát és ez a jövőben is folytatható.

wamzer 2017.08.16. 13:26:38

@vwxyz: Az Örs most is tiszta beton, nem? :)

Nem tudom a Kökin hogy működik a P+R rendszer, ritkán járok arra, de ha Bécsben van dolgunk, mindig itt parkolunk: www.apcoa.at/parken-in/wien/p-r-erdberg.html.

Vhogy így kéne működnie egy rendes p+r-nek, lejössz az autópályáról, és rögtön ott van a metromegálló mellett. Ez mondjuk fizetős, értelemszerűen a helyiek pénztárcájára szabva, nekik viszont szerintem kibírható összegért.

FlybyWire 2017.08.16. 14:15:12

@Benbe: ha olyan éttermekbe jársz, mint a hármas metró, egészségedre :)
Az összes bolt ajtaja fotocellás egyébként, a kosarak még nem lebegnek, de van otthon szappan, hazaérkezéskor.
A gyerek ugyan magánoviba jár, de a fertőzéseket sem ő, sem mi nem ússzuk meg.
Ezzel együtt az ovi közönsége úgy átlag 3-4 kaszttal jár a 3-as metrón elég gyakran előforduló alkesz hajléktalanok felett.
Nem teljesen OK az analógia.

FlybyWire 2017.08.16. 14:16:22

@Benbe: Hát, őrmezőn már esett olyan, hogy az 1500 hely mind full tele volt.
De mondom, hogy onnan nincs is gond az ingázással, a négyes metró teljesen rendben van.

FlybyWire 2017.08.16. 14:18:17

@Benbe: "Kelenföld is üresen áll" - ezt csak most fogtam fel, ne írj már baromságokat légyszi.
Ott állok meg mióta megnyílt, már előre fosok szeptembertől, mert akkor reggel 9 után nem lesz hely egyikben sem.

vwxyz 2017.08.16. 14:48:04

@Benbe: Egyetértek, szerintem is jó ár napi 1 Euro az összvonalas, kombinált bérletért. Én meg is veszem az autó mellé, és mindenhova olyan eszközzel utazok, amivel célszerűbb. Ezzel a költségeim csökkentése mellett jelentős mértékben javítom az életminőségemet is.
Nekem is volt telik-autóra-ezért-mindenhova-azzal-megyek-korszakom, de már kinőttem.

whatisevenworse 2017.08.16. 15:01:18

@Midnight Run: Talán azért, mert ott fizeti a súlyadót?

vwxyz 2017.08.16. 15:03:50

@wamzer: "Az Örs most is tiszta beton, nem? :)"
A műholdkép szerint a környékén van még zöld, amit le lehetne betonozni. Fizikailag elférne ott még P+R parkoló, de minek? Ilyen infrastruktúrát 30-50 évre építenek, ennyi ideje pedig már messze nincs hátra a minden-reggel-bevezetek-a-saját-autómmal-a-városba-benn-ülök-nyolc-órát-a-munkahelyemen-aztán-hazavezetek világnak. Még ha ezt a dinók nem is értik még.

whatisevenworse 2017.08.16. 17:07:41

@vwxyz: Te tévedsz, mivel a súlyadót a kerületben fizeti, illetve itt a 9. kerben az első autó aszem 5000 huf a parkolási díj ami egyfajta adó.

halaloszto 2017.08.16. 17:12:41

@Burgermeister: pont ez a poen. hogy habár van autója, tömközlekedéssel jár. és ahol eddig egy parkolóhely volt a háza előtt, ott most egy autó van.

halaloszto 2017.08.16. 17:14:10

@chrisred: a belső kerületekben pont az történik, hogy mennek el az öreg őslakosok, és fiatalok költöznek a helyükre. akiknek van autója. vagy lesz.

halaloszto 2017.08.16. 17:15:29

@Benbe: igen, csökken az értéke. ha meg építenek mellé egy metrómegállót, akkor meg nő. be fogod fizetni a növekedést? az ingatlanbirtoklás kockázatokkal jár.

whatisevenworse 2017.08.16. 17:34:36

@whatisevenworse: Ezt nem vwxyz-nek lett címezve bocsi

halaloszto 2017.08.16. 17:48:42

@vwxyz: és hol tárolod az autódat?

vwxyz 2017.08.16. 22:05:48

@whatisevenworse: Ezt vezesd már le, honnan veszed, hogy egy agglomerációba bejegyzett autóra Angyalföldön fizet súlyadót?

vwxyz 2017.08.16. 22:08:17

Ja, ha nem nekem akartad írni, akkor ne vezesd le :)

zsoci 2017.08.16. 22:09:45

@vwxyz: Nem ártana értelmezni amit elolvasol, a helyi adó esetében a lakosságiparkolásiról volt szó. És nem nem pofátlanság azt elvárni egy vállalkozástól, hogy teljesítsen feltétleket, amiket aközösség támaszt vele szemben. Ezzel szemben pofátlanság bujtatott adóként pénzt szedni, aprkolási díj címén.

zsoci 2017.08.16. 22:10:51

@Benbe: Mindjárt elmorzsolok pár könycseppet. Nyilván azért építenek plázákat, mert veszteséges. Ha nem éri meg nem kell építeni. Nem kell bedőlni annak, hogy mit hoz ki a könyvelő.

zsoci 2017.08.16. 22:12:42

@para_noir: Te egy embergyülölő farok vagy! Nem rinyál senki. A nagyváros a moilizációról szól, aminek az autó a legjobb eszköze. De tudoid mit ülj biciklire, az ilyen irigy alakoknak, akik csak azért akarják jól levágni a többikeket, mert van valamilyük az való.

zsoci 2017.08.16. 22:18:48

@Benbe: A reptérre a vonat nem valódi megoldás. A metro nem lesz lassab, cserébe a belvárosba és a város másik felére is elvisz, ezen kívül sok átszállási lehetősége van. A vasút csak egy rossz kompromisszum.

Azért a járműcser jóval nagyobb kapacításnövekedést is hozhat, sokan dolgoznak ezen.
A Rákoczi úti villamos mindeképpen jó lenne, de ugye az értelmes ottlakók ellehetlenítették. Mivel az elment, ezért marad a M1. Az M4-ben nagyon nem értek egyet, pont a hasznossága miatt kell elővárosi jellegét erősíteni. Sajnon amit írtam, az legalább 40 év. És akkor még nem beszéltünk a M5, M6 projektről. Sajnos a lemaradásunk a főváros közlekedésében csak nő, ahogy az egész ország lemaradása.

+1: A rövid leírásban nem írtam, de több helyen is suzárnyvonalakkal lehet megoldani a valóban jó megoldást.

vwxyz 2017.08.16. 22:19:01

@zsoci: Neked minden hülye szembejön az autópályán?

whatisevenworse 2017.08.16. 22:26:33

@vwxyz: bocsi ezért írtam feljebb, hogy nem neked akartam :)

zsoci 2017.08.16. 22:33:24

@vwxyz: Miért, mert nem béégetek a birkákkal?
süti beállítások módosítása