A Supply Chain Digital összeállítása alapján indítok egy tíz részes sorozatot ami bemutatja a világ tíz legfejlettebb ellátási láncát 2016-ból. Három fő trend található a Gartner legfrissebb rangsorában: szorosabb ügyfélközpontú partner integráció, továbbfejlesztett elemzési eszközök bevezetése és fokozott figyelem a vállaltok társadalmi felelősségvállalására. A rangsor felállításánál két fő szempontot vettek figyelembe: az üzleti teljesítményét, és az elemzők véleményét. Az üzleti teljesítmény adatai tükrözi, hogy a különböző vállalatok hogyan teljesítettek a közelmúltban, a szakértői vélemények összegzése pedig a jövőbeni potenciálokat vizsgálja.
A spanyol Inditex a világ egyik vezető divatkereskedője, hazánkban is ismert márkaüzlete a Zara. Az elmúlt három évben az Intidex súlyozott átlagolással számolt eszközmegtérülési mutatója (ROA) 16,9% volt, a bevételnövekedése pedig 11,2%, és 9 pontot kapott a tízből a társadalmi felelősség vállalás területén. Az Inditex célja, hogy 2020-ra az üzletei 100%-ig hatékonyak legyen ökológiai szempontból. A Zara üzletek új zászlóshajójánál Manhattan-ben minden folyamatánál nyomon fogják követni a fenntarthatósági intézkedéseket. Az új üzlet 30%-al kevesebb energiát, és 50%-al kevesebb vizet fog fogyasztani egy átlag üzlethez képest.