A Supply Chain Digital összeállítása alapján indítok egy tíz részes sorozatot ami bemutatja a világ tíz legfejlettebb ellátási láncát 2016-ból. Három fő trend található a Gartner legfrissebb rangsorában: szorosabb ügyfélközpontú partner integráció, továbbfejlesztett elemzési eszközök bevezetése és fokozott figyelem a vállaltok társadalmi felelősségvállalására. A rangsor felállításánál két fő szempontot vettek figyelembe: az üzleti teljesítményét, és az elemzők véleményét. Az üzleti teljesítmény adatai tükrözi, hogy a különböző vállalatok hogyan teljesítettek a közelmúltban, a szakértői vélemények összegzése pedig a jövőbeni potenciálokat vizsgálja.
Kép forrása: https://www.unilever.hu/Images/Unilever-sign-Mexico-990x557_tcm1342-420843.jpg
Az Angol-Holland tulajdonban lévő óriás az Unilever az utóbbi években folyamatosan lépegetett előre a rangsorban. A szakértők és a elemzők is nagyon jól ismerik a a céget, ami annak köszönhető, hogy az Unilever hajlandó megosztani a bevált legjobb gyakorlatokat az ellátási lánc többi szereplőivel. A vállalat példa értékűen a társadalmi felelősségvállalás terén 10-ből 10 pontot kapott a Supply Chain Digital-tól. Az Unilever elmondása szerint a négy R elv segítségével (redukálás, újrahasznosítás, visszagyűjtés, újrafeldolgozás) érték el a zéró hulladékkibocsátást. A keletkező hulladékokat alternatív erőforrásként használják fel újra. Erre jó példa a gyártás közben keletkező hulladék átalakítása építőanyagokká, vagy az éttermekben keletkező hulladékok feldolgozása komposztként. A hosszabb távú tervek között szerepel, hogy 2030-ra "szén-pozitív" legyen a vállalkozás. Az Unilever Fenntarthatósági Terv (Unilever Sustainable Living Plan) lehetővé teszi a vállalat márkáinak jövedelmező növekedését, miközben csökkentik a környezeti hatásukat és növelik társadalmi hozzájárulásukat.