A légi közlekedés fejlődésénél kulcsfontosságú kérdés a repülőterek kapacitása. A jelenleg alkalmazott technológiák ugyan optimalizálják a légikikötők kapacitását, de ha nem vezetnek be új megoldásokat, akkor elképzelhetetlen, hogy elérjék a jelenlegi légi forgalom mennyiségének háromszorosát. Jelenleg a keletkező örvények, a kereszt- és hátszelek tovább nehezítik a repterek maximális teljesítményének az elérését.
forrás: Endless Runway project
Az új projekt alapja egy körkörös kifutópálya, ami áttörést jelenthet a repülőterek kapacitás kihasználásának a növelésében. A kör alakú kifutópálya lehetővé teszi, hogy a repülőgépek induláskor és érkezéskor optimálisan ki tudják használni a szembe és oldal szelet a kifutópályán közlekedő repülők irányának megfordításával. A légiforgalomirányítók vizsgálva az aktuális szélirányt tudják módosítani a repülőgépek légi útvonalát, és ki tudják jelölni a legmegfelelőbb érkezési és indulási pontokat, aminek köszönhetően a repülőtér független lesz a széltől.
A 3 - 3,5 km átmérőjű kör alakú kifutópálya mérete elegendő ahhoz, hogy ki lehessen alakítani a megfelelő infrastruktúrát a kör közepében. Ezzel a megoldással a repülőterek kompaktabbak lesznek úgy, hogy nincs szükség jelentősebb strukturális változások alkalmazására.