Hazánkban az elmúlt években több hajmeresztő ellenőrző rendszert vezettek be. Ilyen rendszer a HU-GO, az EKÁER, a VÉDA és a TSM. Ezeket követi az okos tachográf, és még az ég tudja milyen ellenőrző rendszerek.
Az mára már köztudott, hogy a HU-GO Elektronikus Útdíjszedési Rendszer, a Közúti Intelligens Kamerahálózat (VÉDA) és az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) össze vannak kapcsolva. Ennek köszönhetően folyamatosan nyomon lehet követni a hazánkban közlekedő teherautókat. Ezekhez a rendszerekhez "csatlakozik" az idei évben már tesztüzemben működő Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM). Így a rendszerek segítségével nyomon lehet követni, hogy melyik teherautó merre közlekedett az országban, mit szállított és milyen összsúllyal közlekedett. Ezzel teljes mértékben meg lehet akadályozni az áruk ide-oda "utaztatását".
Íme a telepített súlymérő rendszerek helyei
Ha ez nem lenne elég, közeleg az okos tachográfok ideje. Az új tachográf rendszerek GPS kommunikáció segítségével minden adatot azonnal megoszt a hatóságokkal, akik akár az irodájukból is nyomon tudják követni a sofőrök vezetési és pihenési idejét, a járművek mozgását, és azonnal tudják mozgósítani az új, jelenleg toborzás alatt lévő közúti ellenőrző csoportot. A bevezetést követően 15 éven belül kötelezően le kell majd cserélni a korongos és digitális tachográf rendszereket okos tachográfokra.
Tehát ha az összes rendszert egybevetve tekintjük, akkor nem csak a fuvarozó cégekről lesz részletes információja a hatóságoknak, hanem az összes fuvaroztató vállalatról is. Ezek mellett nem kell sokat várni a dolgok internetére sem, aminek köszönhetően pontosabb nyomonkövetésre lesz lehetőség, és véleményem szerint nem csak a fuvarozásban résztvevő szereplőknek... Felesleges lesz bármiféle adatszolgáltatás, a hatóságok hamarabb fognak tudomást szerezni az eseményekről mint a jármű tulajdonosok.